Historie klubu

ČESKÝ VETERAN KLUB byl založen v dubnu 1985. Pár nadšenců , kteří se zajímali o historické automobily a motocykly si založilo Rehiv klub Praha . REnovace HIstorických Vozidel /zkratka Rehiv/ měl být původní záměr . Bez technického zázemí a bez vlastní autodílny to ale moc nešlo. Do klubu sice vstoupili i vlastníci autodílny, ale počátky podnikání v Československu /ČSFR/ nedávaly příliš prostoru pro svépomocné renovace.

Historie klubu
>>Historie klubu

Po obnovení Autoklubu republiky Československé se klub hlásil k předválečným tradicím Autoklubu a byl mezi prvními registrovanými kluby. Jeho orientace ale již spočívala v pořádání výstav a soutěží historických vozidel. V tuto dobu již patřil k pár klubům v Praze, které byly registrovány na dřívějším Dopravním inspektorátě a mohly provádět testování historických vozidel. V roce 1997 dokonce založil vlastní soutěž – Vyšebrodské setkání historických vozidel ve spolupráci s městem Vyšší Brod  a  později i pojišťovnou Generali.

Klub měl již stálé místo v krajské testovací komisi v Praze, členové testovací komise byli odborníky zejména na vozy značky Porsche, VW, MG, Triumph a Mini Cooper. Klub pořádal ve Vyšším Brodě jako součást soutěží i srazy vozů VW a anglických vozů.
 
V roce 2003 se  zakládající členové klubu rozhodli  pořádat i mezinárodní výstavy , soutěže Elegance, orientační a cílové jízdy . Zakládající členové klubu následně rozhodli 23.5. 2003 o založení nového klubu a jeho registraci v Autoklubu ČR – Asociaci Veteran Car Clubů  pod názvem ČESKY VETERAN KLUB AČR.

Předsedou klubu se stala žena, která klub úspěšně vedla až do roku 2010. Již v prvních letech byl klub i nadále spolupořadatelem Vyšebrodského setkání historických vozidel – Soutěže Elegance a výstav v Praze – Černém mostě. Následují výstavy historických vozidel pro dětský domov v Klánovicích, výstava na Retro Prague, , soutěž a závodu pro Společnost Vlasty Buriana a řady dalších akcí. Mezi nejdůležitější patří společná výstava s Českou poštou s.p. – Poštovním muzeem při 100. výročí založení Autoklubu ČR - výstavou POŠTA  a HISTORICKÁ VOZIDLA v Poštovním muzeu v Praze v roce 2004. Český Veteran klub zajišťoval exponáty pro tuto výstavu a při této příležitosti vydal i samostatnou dopisnici k výstavě. Významnou událostí pro klub  bylo stoleté výročí založení Autoklubu ČR, kde  klub zajišťoval trasu a průjezdní kontroly Cílové jízdy před budovu Autoklubu ČR. Vrcholem byl  rok 2005, kdy je hlavním partnerem Incheby Praha při výstavě Dědeček automobil , pořadatelem Incheba Veteran Cupu a spolupořadatelem výstavy vozů, které jely FIWA WORD RALLYE 2005 TOUR DE MORAVIE – první světovou soutěž FIVA v tzv.Východní Evropě !  Na tuto výstavu přišlo na Výstaviště v Praze Holešovicích přes 8.000 platících obdivovatelů historických vozidel a patřila mezi největší svého druhu.  

Začátkem roku 2007 pomáhal před budovou Autoklubu při startu pražské etapy historických sportovních vozidel FIA – THE WINTER TRIAL a následně v Praze – Žofíně  po letech připomněl výstavou 103leté výročí první výstavy historických vozidel v Praze.
 
Pod záštitou Autoklubu ČR – AVCC v témže roce zajišťoval velkolepou výstavu vozů před Autoklubem ČR, kterou připomněl stoleté výročí založení automobilky Praga. V roce 2008 měl první zahraniční expozici na RETRO CLASSICS STUTTGART, kde vystavoval československá historická vozidla v kolekci  deseti exponátů. Vůz Škoda Octavia combi se ve své kategorii dokonce umístil jako druhý.  Přestože tato výstava měla mimořádný úspěch, dosud jsme ji z finančních důvodů nezopakovali, přestože zájem Messe Stuttgart o naši účast je každoroční. / Pouze náklady na přepravu vozidel,ubytování a stavbu expozice se pohybují kolem 100.000,- Kč./
         
Rok 2008 byl mimořádný i účastí klubové posádky   s vozem Škoda 1000 MB  v soutěži FLIGHT 2008 – MIDNATTSSOLMARATON  / LET 2008 – Maratón půlnočního slunce na trati Praha – Stockholm-Mora-Ostesund-Storuman-Mo i Rana – Trondheim – Hamar – Tanum – Trollhatan – Varberg – Malmo. Naši zástupci projeli přes SEVERNÍ PÓL a najeli téměř 5500 km bez poruchy a v celkovém hodnocení obsadili 3. místo.  V tomto roce  klub spolupracoval při Oslavách 90. výročí ČSR- výstavě historických vozidel v Praze a  následné Jízdy historických vozidel.

V současné době se klub zaměřuje na pořádání Cílových jízd k soutěžím spřátelených klubů , samostatných soutěží Elegance historických vozidel a výletům po ČR. Část členů navštěvuje i zahraniční muzea /např. technická muzea Sinsheim a Speyer v Německu, Retro Classics Stuttgart, nebo Paříž, a muzea světových automobilek. Členové sběratelské sekce se účastní zahraničních výstav a veletrhů sběratelských modelů.

 

Členové klubu mají bohaté zkušenosti z funkcí v Prezídiu Autoklubu ČR, Asociaci Veterán Car clubů AČR, Ministerstvu dopravy ČR, členství v odborných komisích FIVA , FIA AVCC AČR, Krajské testovací komisi FKHV, státní správě, kultuře i sportu. Klub patří mezi největší kluby v oblasti historických vozidel v ČR. Informace o klubu naleznete na www.czveteranklub.cz

 

Soubory ke stažení