Správné vyplnění údajů

BEZ UVEDENÍ TĚCHTO ÚDAJŮ není možné testaci provést

VYPLNĚNÍ:

Na příslušných řádcích jsou uvedeny příklady vyplňovaných hodnot.

 

  • Značka a typ vozidla dle typového listu   / např. BMW E30 525i cabrio /  Jawa typ 11 obsah 250
  • Rozměry kol / disků  např.  4,5 J x 15   ocelové  nebo elektronové disky
  • Rozměry pneumatik přední a zadní  /přední i zadní  165/70 R15 79H / moto 3,00 x 19 ocel dráty
  • Typ a počet karburátoru/vstřikovací jednotky  /karburátor Stromberg typ HS4B  2ks/ Bosch K Jetronic 1 ks
  • Vrtání/zdvih  / 75/86,4 /         
  • počet válců     6
  • Základní hmotnosti  celková / provozní  / 1089/1410
  • Zatížení náprav přední / zadní   / NP:850 NZ: 980 /
  • Brzdy přední / zadní  /  hydraulické,2 okruhy, kotoučové vzadu, bubnové vpředu
  • Spotřeba l/100 km  / stačí průměrná / např- 12,2 l / 100 km
  • Historie vozidla . / uveďte doložené  informace od prodávajícího nebo neznámá /
  • Známé opravy,údržba / pokud jsou neznámé, uveďte nedoloženo /
  • Číslo motoru  / dle zápisu v TP nebo ražbě na motoru /
  • Typ motoru /GKZ4
  • Počet válců  /4/
  • Pohon přední nebo zadní  / přední, na obě kola,zadní/
  • Počet rychlostí vpřed a vzad /4 + 1R /  
  • Řazení automat/manual  / MAN /
  • Druh paliva   /BA/         
  • počet přepravovaných osob : /  5 /
  • Zapalování / napětí V   /magdynamo 6V , bateriové cívkou .elektronické
  • Celkový obsah dle typového listu  / 2398 /
  • Tažné zařízení / druh a typ  / A 50 X /
  • Rok výroby / první přihlášení     /1962 / 12.5. 1962/
  • Číslo TP, ORV. SPZ    / AE325126 – UAD 326589 /  AD-58-18 /
  • FOTOGRAFIE :  / rozměr 9 šířka x 6 výška /cm , 6 + 6 foto barevný lesklý fotopapír        
  • Zleva zepředu  a zprava zezadu  / úhlopříčně  cca úhel 45 /
  • Foto tachometru  a  interiéru
  • Pohled na přední sedačky a přístrojovou desku / při otevřených dveřích / u moto foto sedla 
  • Foto VIN ražby s popisem umístění  / pravá strana práh spolujezdce / přepážka motor. prostor vpravo
  • Foto VIN továrních štítků s popisem umístění  /přední příčka v motor. prostoru  levá strana /
  • Foto čísla motoru 
  • Foto celkového pohledu do motorového prostoru

 FOTOGRAFIE MUSÍ BÝT čitelné a schopné vytištění s dostatečným rozlišením !!                 

 Je nutné: 

  • přiložit i kopii TP , dokladu o vývozu nebo odhlášení z evidence , případně proclení
  •  kopii kupní smlouvy  / dokladu o nabytí a vlastnictví vozidla /, telefon , rodné č.
  •  uvést jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, mailové spojení
  • ideální je uvedení rodného čísla, telefonu a mailu v kupní smlouvě                               

 Základní formuláře jsou ke stažení na www.czveteranklub.cz , protokol i na fkhv.cz

 Údaje před vypsáním zkontrolujte dle dokumentů / TP, typový list, příručka a manual k vozidlu

 

V případě.. že vozidlo již mělo průkaz historického vozidla  (PHV) , je nutné k žádosti připojit :

Kompletní předchozí testaci alespoň s první stranou v barevném provedení

Kopii     PHV  minimálně strany 0+1 , 2+3, 4+5, 8+9

Kopii ORV – Osvědčení o registraci vozidla, tkzv malý TP obě strany

 

Důležité při focení historického vozidla  :

Fota u auta zleva zepředu / čelo a bok levý,  zprava zezadu / zadní část a bok pravý /, dodržet stejný úhel při fotografování, obecně je to zepředu přes levé světlo úhlopříčka na zadní pravé sdružené světlo.U motocyklu z levé a pravé strany,, ideální je u zdi. Foto nesmí být proti slunci , bez odlesků na karosérii, bez přítomnosti osob a zvířat a předmětů, bez aut v pozadí , nejlépe na volném prostranství.

Jako automobily se fotografují : motocykly se side, vozíky, obytné přívěsy, traktory , nákladní automobily a  specielní vozidla .

 Doporučujeme udělat více fotografií, testační komisař si vybere a vhodné fotografie doporučí, nebo sám vytiskne.  Důležité je zachovat poměr stran, 9 šířka x 6 výška cm, někdy poslané fotografie žadatel ořízne tak, že nejdou do požadovaného formátu pro tisk.

Proto musí  fota historických objektů mít po  všech stranách mezery na úpravu formátu pro tisk.

U ostatních dokumentů je nutné mít na vědomí, že tisk je většinou na formát A4, zkomprimované fotografie v kb nejdou vytisknout.  

Pokud vozidlo vlastní nebo vlastnilo TP, je nutné doložení v kopii celého TP / technického průkazu /  

Jestliže nevlastníte žádné dokumenty o roku výroby / TP, originální štítek s datem / je nuné doložit  rok výroby od autorizovaného zástupce značky,  VIN Decoderem s popisem vozidla ,výbavy atd…., některá zastoupení při žádosti o identifikaci VIN požadují za tento úkon finanční úhradu.  

Pokud jste vozidlo zakoupili bez TP, můžete nabytí vozidla doložit čestným prohlášením, které musí být ověřené s jasnou identifikací způsobu nabytí a zakoupeného historického vozidla. Musí zejména obsahovat údaje o : 

  •  Místu nebo osobě od koho bylo zakoupeno / burze, pan Novák

  • Identifikace předmětu / motocykl značky Jawa typ 356/ 175, číslo rámu 886749, , číslo motoru 889098

  • Barva černá, rok výroby 1960

Pokud je Vám známo, že vozidlo bylo vyřazeno z evidence v minulých letech, je tato poznámka od prodejce zapracována do kupní smlouvy nebo prohlášení. 

U foto čísla motoru :  fotografie musí obsahovat celé výrobní číslo, někdy je velmi složité nejen číslo najít ale i vyfotit. Bez tohoto fotografického údaje ale nejde testaci udělat. Vyjímečně se stává, že při opravě motorů je vyměněn blok, který toto číslo nemá. Dřívější povinná evidence čísel motorů to vyřešila přidělením úřadního čísla, stejně jako u výměny karosérié, vše bylo zapsané v TP. Vyražená úřadní čísla nemusí být na místech/plochách, kde bylo původní tovární číslo !  Pokud na obvyklém místě není číslo vyraženo, vyfotíte toto místo a doložíte buď dalším fotem úředního čísla, nebo uvedete, že vozidlo je s výměnou motoru shodného typu bez čísla..Vozidlo bude zařazeno do kategorie B.

U některých vozidel jsou i samostatné identifikační štítky motoru vozidla. 

Foto čísla karosérie, rámu :

Vozidla mají většinou několik identifikačních znaků, je nutné při testaci doložit všechny tyto identifikační znaky. / číslo ražby na rámu vozidla, tovární štítek výrobce vozidla, štítek výrobce karosérie, ražba samotného VIN do karosérie vozidla / např. Škoda 440 má všechny tyto identifikační znaky, některá vozidla mají dokonce ještě štítek se zakódovanými parametry vozidla  nebo identifikační štítek pro evidenci vozidla v jiné zemi než bylo vozidlo vyrobeno / např. Mercedes Benz USA,Kanada.    

 

Závěr : každý majitel historického vozidla by měl vědět, kde jsou identifikační znaky , předpokládá se, že tyto údaje si také zkontroloval při jeho koupi……………štítky musí být čisté, čitelné, vozidlo umyté.